La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana recomana estar atents a l’evolució de la mixomatosi i reduir o cessar les seues captures

Davant els efectes de la mixomatosi en les llebres, la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana recomana reduir o cessar les seues captures. Es tracta d’una iniciativa voluntària que mostra el compromís dels caçadors amb la conservació i l’exercici d’una caça sostenible.

En aquest sentit, la Federació de Caça convida als caçadors al fet que estiguen atents a l’evolució de la malaltia per a ajudar a l’espècie i, en cas de trobar algun exemplar afectat, comunique als Agents Mediambientals i a la Federació de Caça qualsevol novetat que puga produir-se sobre la possible curació, l’evolució dels nivells d’afecció o qualsevol dada rellevant. I recorda que s’han de retirar els exemplars morts que puguen trobar-se i s’han de mantindre congelats en una bossa.

Una vegada comunicat, un responsable acudirà a recollir l’exemplar per a l’anàlisi.